callmenasha.blogg.se

Läkare inom primärvården, sambo, bor i Stockholm och är familjehem till en underbar flicka.

En söndag i Oktober

Kategori: Allmänt

Hej! 
Jag är imponerad över det lilla gänget människor som tittar in på min blogg regelbundet! 
Hur mår ni här i höst? 
Min höst har hittills varit lite långsam. Jag började nytt jobb i september. Det tog ett litet tag att bli helt klar över vissa av mina arbetsuppgifter men nu rullar det på. Det är skönt att fortsätta min fortbildning, jag har ju en utbildningstjänst som innebär att man förutom patientarbete har 1 timmes handledning och en halvdags utbildning per vecka. Jag som inte har haft något av det på 1,5 år tycker det är väldigt skönt.
Vi flyttade in i ny lägenhet i maj. Det är skönt att ha sitt eget. Vi har inte hunnit göra så mycket ännu, när det gäller inredning osv. Bilen gick sönder i augusti och kostade oss en del och sedan gick spisen sönder så det har varit lite att fixa med ändå. Nästa grej blir att få hit en elektriker som får alla lamputtagen att fungera. 
Mitt växtintresse har bestått även om det inte går att pyssla lika mycket med det som i somras. Jag köper en del nytt och tar hand om det jag har. Det är iaf riktigt grönt här hemma. 
Nu hoppas jag på lite roliga händelser i höst så jag blir glad. Roliga träffar med vänner, kanske en liten resa och varför inte lite träning som får mig på bättre humör. 
Man får ta hand om sig helt enkelt. Jag har ju här i bloggen skrivit en guide över vad man ska göra för att överleva hösten, jag får helt enkelt läsa den och anamma några av punkterna. 
Vi hörs kära läsare! 
Ha en bra vecka och en fin höst! 

Jag har haft ohyra bland mina växter i höst, då får man försöka bota dem

På jobbet

Fina höstfärger

En härlig dag i september på uteservering vid Medborgarplatsen

Kommentarer


Kommentera inlägget här: