callmenasha.blogg.se

Läkare inom primärvården, sambo, bor i Stockholm och är familjehem till en underbar flicka.

Vecka 3

Kategori: Allmänt

Hej på er! 
Jag sitter på pendeltåget till Nynäshamn och jobbet. Jag är nu inne på vecka 3 av 6 sammanhängande arbetsveckor. Vecka 2 var lugnare än första veckan och igår hade jag dessutom en ledig dag. Under det här uppdraget kommer jag vara ledig varannan onsdag. Jag hade en bra och produktiv dag igår. Diskade, tvättade, städade näsan hela lägenheten, lagade mat och sprang en runda. 
Jag var duktig med löpningen nångra veckor i sommar, lyckades springa 3 gånger i veckan i 3 veckor men sen rann det ut i sanden. Den här veckan har jag iaf sprungit 2 gånger. Jag springer i Årstaskogen, det är elljus och många joggare ute på kvällarna. Igår var det helt underbart väder och det kändes skitbra, i vanliga fall får jag kämpa sista biten men igår gick det lätt. 
Nu är det bara 2 dagar kvar av arbetsveckan. Ikväll ska jag träffa en av mina morbröder och mina kusiner och i helgen har jag besök. Det ska bli kul. 
Sista veckorna har jag känt mig lite orolig, drömmer lätt obehagliga drömmar och har många tankar i huvudet. Hoppas det går över. Hjärnan är ett konstigt organ, man tycker inte man har mycket att oroa sig för, men ändå skapar den tankar el rentav oro. 
Vi hörs! 
 
I tisdags på restaurang Litani vid Sjövikstorget med sambon 
 
En ledig dag mitt i veckan, bara att få äta frukost i lugn och ro minskar stressnivån 
 
Gårdagens middag, quorn med grönsaker i kokosmjölk, vi använder vår lergryta flitigt 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: