callmenasha.blogg.se

Läkare inom primärvården, sambo, bor i Stockholm och är familjehem till en underbar flicka.

Jonas Hassen Khemiri

Kategori: Allmänt

Hej! 
Jag tänkte skriva om en bok jag läst, ”Jag ringer mina bröder”. Jag hade tidigare läst 2 böcker av Khemiri och förälskat mig i hans skrivstil. Den här boken gjorde mig inte besviken. Berättelsen är lite gränspsykotisk. Huvudpersonen Amor verkar vara en skötsam hårt pluggande kille från förorten. 2010 smäller en bomb i centrala Stockholm och helt plötsligt känner Amor sig bevakad. Han tror att han är misstänkt pga sitt ursprung. 
Historien blir ju än mer aktuell med tanke på terrordådet 2017 på Drottninggatan. Boken är tunn och jag läste den på en förmiddag. 
Khemiri är nu aktuell med en ny bok som släpps imorgon Pappaklausulen, den kommer jag läsa. 
Mer läslust till folket! 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: