callmenasha.blogg.se

Läkare inom primärvården, sambo, bor i Stockholm och är familjehem till en underbar flicka.

Livet går vidare

Kategori: Allmänt

Hej! 
Här har det varit en stressig dag. Dagen på jobbet urartade ganska fort när en patient som skulle lämna prover ville träffa mig. Hen hade inte tid hos mig idag så jag fick prata ute i korridoren. Hen vägrade helt sonika lämna proverna och vill helst inte ha med oss att göra fast hen har ett behov av vård. Sedan hade jag ytterligare en patient som kom för en simpel kontroll men som hade 2 helt andra bekymmer som var för sig skulle ta ett helt besök. Överlag har det varit stressigt på jobbet senaste veckorna. 
Jag har varit superduktig med träning. Var på gymmet 4 gånger förra veckan. Jag ska först och främst fokusera på att gå dit regelbundet. 
Idag har jag haft lite ont i magen. Förra året så här års hade jag magbesvär som gjorde att jag blev utredd utan att man hittade något. Jag hoppas inte det är en ny omgång av det som sätter igång nu.
Efter jobbet idag träffade jag en god vän från högstadietiden. Det var jättekul att ses och jag fick verkligen prata av mig. Gamla vänner är något speciellt! 
Nu ska jag varva ner och nanna sen. 
Vi hörs! 
 
Ni får en gammal bild då det är strikt förbjudet med ett bildlöst inlägg
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: