callmenasha.blogg.se

Läkare inom primärvården, sambo, bor i Stockholm och är familjehem till en underbar flicka.

My days

Kategori: Allmänt

Halloy!
Läget med mina kära läsare?
Här är det fint. Denna veckan är jag på kolorektalkirurgen igen. Det är en avdelning där många patienter är opererade för cancer i tjocktarmen el liknande. Inte så upplyftande direkt men jag har kommit in i det nu, kan ta ronden på eftermiddagen själv om det behövs osv. Dessutom har jag fått sluta lite tidigare 2 dagar i rad nu vilket inte är vanligt. Så idag efter jobbet hann jag med 50 min promenad i solen, mycket skönt!
 
Jag håller tydligen på att få en crash course i vuxenlivet. Igår var jag på mitt livs första lägenhetsvisning. Jag hade funderingar på att köpa lägenhet. Den här jag tittade på var söt men låg en bra bit från jobbet. Den har dessutom ökat 100 000 kr i pris redan på budgivningen. Jag inser att det kanske är smartare att vänta lite och spara pengar så får vi se vad som händer. Och idag reggade jag mig på Avanza. Där kan man köpa aktier och fonder. Jag lever just nu någon sorts lyxliv med en helt ok lön, en sjukt låg hyra, ingen bil och bara 5000 kr i räkningar per månad. Det är skönt men jag inser att det inte är smart att bränna hela sin månadslön varje månad. Så nu ska jag köpa fonder och aktier. Jag vet ingenting om det men får köpa säkra saker först och lära mig allteftersom. Ja ni, det är lite rörigt att bli vuxen (vid en ålder av 31) men kul!
Nu ser jag supermycket framemot helgen. Jag åker till Stockholm på torsdag. Ska bo på hotell första natten. Väl där ska jag träffa iaf 3 vänner. Det ska bli nice. Håll utkik efter bilder efter helgen!
 
Nu är det snart läggdags och sen är det bara 2 arbetsdagar kvar, yippy!
P.s Inatt drömde jag att jag hade blivit knivhuggen! Vi har haft flera patienter med knivskador sedan jag började på kirurgen och det är väl det som spökar! Definitivt en mardröm!
 
På väg till gymmet i söndags, jag var på Body Balance och har nu världens träningsvärk i framsida lår, kan någon förklara det för mig!
 
Sånt man gör en sysslolös söndag
 
 De mest använda färgerna just nu, 2 röda, en grå och en beige
 
 Fina tår, testade överlack och det blir faktiskt mycket finare med det
 
 Lägenhetsvisningen igår
 
 Idag under promenaden hittade jag ett utkikstorn som jag inte vågade klättra särskilt högt upp i, tydligen är jag höjdrädd

Kommentarer


Kommentera inlägget här: