callmenasha.blogg.se

Läkare inom primärvården, sambo, bor i Stockholm och är familjehem till en underbar flicka.

Ute på stan

Kategori: Allmänt

Hej!
Nu är det söndagsmorgon och jag har vaknat och ätit frukost, fakiskt inte ett enda dugg bakfull vilket betyder att man festat ansvarsfullt! ;)
Det var en kul kväll på stan igår. Jag och min kompis Johan hade bestämt oss för att gå på några hotellbarer och dricka några drinkar. Vi började på Clarion Hotel Post. Jag hade hört mycket om det och det ser ju fint ut utifrån. Baren var dock inget speciellt, det var ungefär samma klientel som på Incontro (för gammalt för min smak) och ganska lugn stämning. Kul att ha testat och bra ställe om man bara vill sitta och snacka. Efter det gick vi till Soho som visserligen inte är något hotellbar men det är ändå ett av mina favvoställen att fika på. Det var kul att testa det på kvällen. Det var väldigt lugnt och vi hade hela det inre vita rummet för oss själva. Deras drinkar är beyond goda! Mycket bra!
Sedan blev det ett ställe som är helt nytt för mig, Dorsiahttp://www.dorsia.se/ på Trädgårdsgatan.De har funnits sedan midsommar. Egentligen sjukt centralt men lite undangömt ändå. Deras inredning är fantastiskt. Mysigaste stället jag har sett på länge. De har bara champagnedrinkar. Jag är ingen champagnefantast men njöt verkligen av miljön. En klar winner. :) Sedan var planen Avalon men vid det laget var vi lite smålulliga och som vanligt när man har druckit några glas blev vi sugna på att gå och dansa. Där gjorde vi ett smärre misstag och bestämde oss för Lounge. Vi fick köa i över 1 timme. Det är mer än acceptabelt. Grejen var att de släppte in folk på gästlistan först och deras gästlista denna kvällen verkade vara sjukt lång. Folk i kön var småirriterade och flera drog hem när vi nästan var framme. Hur som helst gick vi in till slut och det blev en hyfsad kväll. Mycket folk och bra drag som vanligt. Jag var trött vid det laget dock och drog hem runt 03.00 tiden. För mig som inte varit ute i Göteborg sen i våras var det en rolig kväll. Kul att testa nya ställen. Jag behöver dock hitta ett nytt favvoställe än Lounge att festa på kanske. :P
Det blev en del fina bilder, jag lägger upp några. Nu blir det en lugn söndag, ska diska, läsa lite, plugga lite och mysa till det här hemma. :)
Vi hörs! :)
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: