callmenasha.blogg.se

Läkare inom primärvården, sambo, bor i Stockholm och är familjehem till en underbar flicka.

Måndag

Kategori: Allmänt

Hej!
Idag är det måndag och jag tänkte påbörja ett litet sundare liv.
Grejen är den att jag blir hemskt stressad när jag har tentor etc och då känner jag inte att jag hinner träna osv. Men nu när jag är ledig några månader tänkte jag passa på att leva lite sundare.
Så idag var jag på spinning på lunchen. Gillar lunchpassen för det är inte lika fullt som på eftermiddagarna och man är pigg och fräsch.
Det var ett bra och som vanligt svettigt pass. Vädret idag i Göteborg är rent ut sagt skit. Så då passade det med ett svettigt pass inomhus.
Just nu lagar jag en persisk kycklinggryta med gurkmeja och saffran och så ris till. Det luktar underbart.
Ska försöka äta sunt, laga maten från scratch och undvika för mycket onödiga kalorier,halvfabrikat och framför allt socker. Tyvärr har jag fastnat för sötsaker på sistone. Nu får det bli detox.
Just kyckling och lax känns som rena bra produkter som dessutom är goda och mättande.
Idag kom en mycket god vän hem från en låååång semester på säkert 9 veckor. Jag har saknat henne och det ska bli så kul att ses. Välkommen hem sötis!
Annars är det inte mycket som står på schemat idag, jag är ine inbokad på något arbetspass på sjuhuset så vi får se vad jag gör av dagen.
Vi hörs!
 
 Svettig efter dagens spinning
 
Fina vännen!

Kommentarer

  • Sethy säger:

    Åhhhh, gumman! vad mysigt med en blogg!!!! jag gick ju fram och tillbaks med bloggandet men hoppas du orkar hålla i dig iaf, jag kommer alltid följa dig, super mysig var den! keep going! den förgyller min natt, haha!! :) puss

    Svar: Det var väldigt snällt sagt! :) Gör mig glad att höra! Än så länge tycker jag det är kul att blogga och hoppas jag kan fortsätta. Kramar
    Nasha

    2012-10-30 | 01:12:21

Kommentera inlägget här: