callmenasha.blogg.se

Läkare inom primärvården, sambo, bor i Stockholm och är familjehem till en underbar flicka.

Lugna fredagen!

Kategori: Allmänt

Hej kära bloggläsare!
Hur är läget med er denna regniga (iaf här i Göteborg) fredag? Här är det lugnt. Jag har varit hemma idag och försökt plugga och jag lovar att det inte är lätt att motivera sig. Ämnet är diabetes och just nu håller jag på att lära mig de olika sorterna insulin som finns och hur man kan kombinera behandlingen. Inte så jätteintressant med andra ord men å andra sidan så är diabetes något man måste kunna, punkt! :P Jag har svårt för att läsa saker i en bok och tycka att det är intressant. Men ge mig en livslevande patient och jag kommer minnas dennas sjukdomar och behandling jättebra sen!
I övrigt var jag på stan en sväng och skulle handla mat. Jag sprang in i några butiker för jag MÅSTE köpa en höstjacka. Går fortfarande i min jättetunna trench från sommaren och fryser som en liten råtta. Jag gick in på Veromoda som jag adrig brukar besöka annars. De hade faktiskt ganska många jackor. Jag hittade en som är snygg. Köpte den även om den är lite lång i ärmarna. Är man 162 cm så är man, allt är lite för långt! :P Det lustiga är att priserna är ungefär lika i alla butiker. På Benetton kostade en jacka 1000 kr och på Veromoda 900kr.
Sedan var jag och handlade mat och lagade kålpudding. http://www.tasteline.com/recept/kalpudding
Till efterrätt blev det physalis. Matlagningen tog sin lilla tid och det slutade med att jag åt först vid 19.00 och innan dess hade jag bara ätit frukost. Har kommit på mig själv med att jag är VÄLDIGT dålig på att äta tidigt på dagen (alltså frukost och lunch) och stället äter jag mycket på kvällen vilket är ungefär det sämsta man kan göra. Ska försöka tänka på det framöver.
Jag pratade i tel med en kompis som är i Iran just nu och det låter helt sjukt hur inflationen ökar där. Hon sa att priserna i butiker ökar från dag till dag och folk vet aldrig vad de ska få betala för basvaror imorgon. Min mamma har sagt just det varenda gång vi har pratat på sistone så jag antar att läget är allvarligt. Det är bara svårt att föreställa sig när man inte får se det med egna ögon. Tycker förstås synd om människor som redan har det svårt och som nu snart inte ens har råd att äta. :S Sånt får en att inse hur jäkla bra vi har det egentligen.
På tal om mat och priser så har ni nog också sett att det är SJUKT billigt att köpa rotfrukter och vitkål just nu. Jag köpte vitkål, morötter och lök allt för 2,95kr/ kg på Hemköp. Hur galet är inte det? Man får passa på att laga mat som passar säsongens varor. :)
Jag ska nog avsluta mitt inlägg här.
Ha en fortsatt bra kväll och en trevlig helg!  
P.s Imorgon planeras både brunch och barrunda! Lovar bra bilder! ;)
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: