callmenasha.blogg.se

Läkare inom primärvården, sambo, bor i Stockholm och är familjehem till en underbar flicka.

Fifty shades....

Kategori: Allmänt

Hej ni!
Hur är läget i stugan? Här är det finfint! Har precis haft ett första möte i vår lilla nybildade bokklubb. Vi är 3 tjejer och det var faktiskt kul. Blev mat, fika, lite vin och ganska mycket snack både om boken vi hade läst och lite rent allmänt.
Fifty shades of Grey alltså! Vilken bok! Man kan prata om den ganska länge. Hela trilogin har ju blivit känd och det känns som om det pratas om den överallt, TV, radio etc.
Vi i vår klubb gav den iaf en 7:a av 10 vilket jag tycker är ett bra betyg. Vi tyckte den hade  både starka och svaga sidor men överlag var vi positiva.
Jag tycker definitivt att Fifty shades of grey och även dem 2 andra böckerna i trilogin är värda att läsa. Vi kom dessutom fram till att de är bra om man vill krydda sitt sexliv lite och vem vill inte det? Medan jag läste dem tyckte jag att all uppmärksamhet kring dem var lite oförtjänt men efter att sista boken var slut saknade jag att få läsa om Anastasia och Christian. Blev själv lite förvånad.
Det kan faktiskt hända att jag läser dem på svenska längre fram (vi läste dem på engelska den här gången) för jag är rätt nyfiken på översättningen.
Annars har dagen gått i stressens tecken för mig. Jag hatar nämligen att städa och därmed städar jag bara när jag ska få besök.
Så idag har jag städat badrummet och tom gått igenom badrummsskåpet, sorterat ut gamla mediciner och bara röjt. Tvättade även några maskiner och var och handlade mat och lagade en enkel potatis och purjolökssoppa. Till efterrätt hade vi en fryst almondytårta med daim så det hela var väldigt opretentiöst. Men det var tillräckligt för att få mig att stressa runt som en nackad höna. 
Jag gillar tanken på att vi kommer ha bokträffar med jämna mellanrum framöver.
Nu ska jag faktiskt lägga mig och läsa lite, har druckit vin och känner mig lite tipsy så jag orkar inte göra något annat.
Ha det gött och vi hörs!
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: