callmenasha.blogg.se

Läkare inom primärvården, sambo, bor i Stockholm och är familjehem till en underbar flicka.

Stress

Kategori: Allmänt

Hej! 
Den här veckan har jag jobbat som hyrläkare på en rätt avlägsen vårdcentral. Det har tagit lång tid att ta sig dit och hem så jag har lämnat lägenheten 6.20 och varit hemma 18.30. Det har varit långa dagar. Det är fortfarande lite semestervecka där så vi har varit färre än vanligt. Det märks vill jag säga. Förutom ett fullproppat schema har jag fått ta extrapatienter som kommit dit utan bokad tid. Igår träffade jag 23 patienter. Det är fler än dubbelt så många som jag träffade per dag på mitt förra jobb. Det är sjukt mycket. Och det har varit även planerade tider, alltså patienter som behöver utredas, behöver remitteras el behöver ett intyg. Idag var det lite lugnare men fortfarande stressigt. Det ska bli så skönt med fredag imorgon, jag hade inte orkat så många dagar till. Jag har iaf jobbat med trevlig personal och tur är väl det. 
Idag fyllde jag 34! Tänk vilken vuxen ålder, helt ofattbart. 
Vi har inte gjort något särskilt efter jobbet men jag fick en fin födelsedagspresent. Vi får fira lite mer till helgen. 
Jag ska lägga mig nu, är helt slut och ska upp igen i ottan. 
Vi hörs! 
P.s ett handplock av allt jag har sett i veckan: dubbelsidig trumhinneperforation pga öroninflammation med blod som rann ur både öronen, brösttumör och ett öppet kejsarsnittsår efter att man tagit bort suturerna pga infektion. Man får se mycket när man har så många patienter per dag. 
 
På väg till jobbet tidigt på morgonen 
 
Bjöd på fika idag på jobbet eftersom jag fyllde år, det var populärt! 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: