callmenasha.blogg.se

Läkare inom primärvården, sambo, bor i Stockholm och är familjehem till en underbar flicka.

Sista passet

Kategori: Allmänt

Hej! 
Inatt somnade jag inte förrän kl 4. Jag vänder på dygnet lätt och speciellt när jag jobbar kväll. En sak jag tänkte på när jag inte kunde sova var en patient jag hade. Det var en förälder som var hos mig med sitt barn som hade en jobbig hosta. När jag förskrev hostmedicin undrade föräldern om de kunde hämta ut det gratis. Just hostmediciner kostar. Hen trodde inte de skulle ha råd. Just där och då tänkte jag inte så mycket på det med en kö av patienter som väntade på mig. Men inatt tänkte jag på det. Att man kan ha det så knapert ekonomiskt att man inte ens har några hundralappar till medicin. Det är så långt ifrån min verklighet att jag blir förvånad när jag träffar på det. Idag gick jag med i en Facebookgrupp som heter mathjälpen, man köper en familj el person som har det dåligt ställt ekonomiskt en kasse mat. Vi får se om vi kan bidra på det sättet.
Idag vaknade jag vid lunch. Trots det hann jag göra mycket. Jag städade vardagsrummet grundligt och diskade och handlade mat. 
Så har jag gjort mitt sista pass på närakuten innan semestern. Jag har lärt känna personalen litegrann och de är trevliga. Det var en relativt lugn kväll tillsammand med en annan läkare som jag också hann prata lite med. 
Vi hörs! 
 
Sallad till middag innan jobbet 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: