callmenasha.blogg.se

Läkare inom primärvården, sambo, bor i Stockholm och är familjehem till en underbar flicka.

Sista dagen

Kategori: Allmänt

Hej! 
Nu är jag på väg till Nynäshamn för sista gången den här omgången. Igår var en fullpackad dag, hade 28 patienter vilket gjorde att lunchen fick bli 10 min, jag tog som vanligt inga raster och så jobbade jag till 18.30. Folk var riktigt sjuka med. Jag hade flera patienter med lunginflammation och njurbäckeninflammation. Fick skicka in 4 patienter till sjukhus för inneliggande vård. På väg hem fick jag dessutom byta pendel och var inte  hemma  förrän 20.15. På vissa arbeten är fredagar lite lugnare. För mig är fredagar alltid stressiga. Man vill knyta ihop säcken, kolla på alla provsvar som ramlat in, röntgensvaren osv. Jag hann inte alls kolla mina inkorgar igår så nu har jag förutom patienterna rätt mycket administration att göra. 
Det har iaf varit en intresssant och lärorik vecka. 
Till något helt annat nu, vet ni vad som är sexigt? Bra ventilation! Finns det något osexigare än att lukta matos? Just nu har vi en köksfläkt som funkar så där och jag med min känsliga näsa tycker att kläderna luktar mat! Inte bra! 
Ha nu en fin fredag och vi hörs! 
 
Gammal bild i brist på annat 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: