callmenasha.blogg.se

Läkare inom primärvården, sambo, bor i Stockholm och är familjehem till en underbar flicka.

Crazy jobbdag

Kategori: Allmänt

Hej! 
Ikväll var jag på närakuten igen. Det var patienter bokade hela kvällen. Vi jobbade non stop och någonstans vid 21 tiden kände jag att jag behövde en paus. Tog 5 min och en kopp kaffe och sen fortsatte vi till 22.00. Sammanlagt 38 patienter hade vi på en kväll, det är mycket. Mestadels var det barn, 5 månader till 10 år med övre luftvägsinfektioner, halsont och öronvärk. 
Sambon hämtade mig och hade dessutom lagat mat. Vi har sett på serie och tagit det lugnt. 
Nu är jag vaken eftersom jag har vänt på dygnet. Ska läsa lite innan jag lägger mig. Det ska bli kul med helg och att bara umgås. 
Vi hörs! 
 
När man har en 3 åring i undersökningsrummet som försöker riva ner allt erbjuder man i brist på annat ett modellhjärta att leka med
 
Hen tyckte bättre om att rita
 
Plötslig midnatts-craving ledde till chokladbollar 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: