callmenasha.blogg.se

Läkare inom primärvården, sambo, bor i Stockholm och är familjehem till en underbar flicka.

Älskar mitt yrke

Kategori: Allmänt

Hej! 
Hur är läget med er? 
Jag är på väg hem från Nynäshamn och sitter på pendeln. 
Imorse försov jag mig lite, hade 20 min på mig att göra mig iordning och vara på pendeln. Det gick bra. Jag har haft en bra dag med mycket varierande patienter. Hade 2 akuta fall som gjorde att de som var redan bokade fick vänta lite men alla var nöjda till slut. Det har verkligen varit allt från diverse infektioner till oklar feber till skalltrauma till sårskada. Spännande dag helt enkelt. Idag såg jag 20 patienter vilket betyder att jag hann ta 1 timmes lunch, inga raster och gick hem 30 min för sent. 
Jag åker gärna till Nynäs och jobbar igen. 
Vi hörs! 
 
Igår var trappan utanför lägenheten helt igensnöad, jag och sambon skottade 
 
Jag har varit sjukt sugen på korv med bröd ett bra tag. Hade inte ätit det på minst 5 år. Igår handlade jag på Lidl och fixade. Veg korv för mig, sååå sjukt gott! 
 
Macarons från Lidl som kör en fransk temavecka. 12 st frysta för 39 kr. Så gott! 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: