callmenasha.blogg.se

Läkare inom primärvården, sambo, bor i Stockholm och är familjehem till en underbar flicka.

Valentine, utflykt och Krabi

Kategori: Allmänt

Hej!
Senaste dagarna har följande saker hänt: 
På Alla hjärtans var vi på en lyxig restaurang, färden dit tog över en timme, chauffören kunde inte hitta då vi hade namnet på restaurangen men inte hotellet det tillhörde. Väl där var det iaf hemskt trevligt, god mat och jättebra service. Det jag gillar med Thailand är att man kan välja själv vilken sorteras man vill ha, det går att lyxa till det el köra budget.
Igår var vi äntligen på en utflykt vi hade bokat till Angthong national marine park som består av ca 40 öar. Resan med båt tog ca 2 timmar. Det var 3 olika aktiviteter under dagen. Vi fick gå till utkanten av en lagun, vi fick paddla kajak och vi fick gå upp 500 m för trappor för att komma till en utsiktsplats. Lunch fick vi på båten. 
Det var vackert och vi tyckte det vad skitkul att paddla, så kul att vi funderar på att göra det igen. Tillbaka på hotellet var vi helt slut och jag la mig redan 20.30.
Idag flög vi till Krabi. En resa på 45 min som inte kunde bli smidigare. Vi fick tom lite mat under det korta flyget. 
Nu är vi på hotellet i Krabi, det är nog det tråkigaste hotellet vi bott på under resan.  Trots att jag bokade dubbelsäng och hamnutsikt har vi fått 2 enkelsängar (breda men ändå) och ingen utsikt alls. Rummet är dock stort, både AC och Wi-fi fungerar så vi ska nog överleva. Nu måste vi planera våra dagar här. Det är betydligt varmare här än det var på Koh Samui, nästan för varmt. Ikväll ska vi gå på marknad. Imorgon åker vi till Ao Nang. Vi har 3 nätter bokade här. Jag vill till Koh Lanta efter men sambon har bestämt sig för att ön ser tråkig ut på kartan, så vi får se. Annars är vi rätt ense och kompletterar varandra bra under resan. 
Nu ska jag vila lite, värmen tar på en! 
Thingeling! 
 
Restaurang Panali, hotell Vana Belle i Chaweng 
 
Middag på Alla hjärtansdag 
 
Maten 
 
Utflyktsdag, frukostte på båten 
 
Puss puss
 
Vacker lagun
 
Fina sambon
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: