callmenasha.blogg.se

Läkare inom primärvården, sambo, bor i Stockholm och är familjehem till en underbar flicka.

Bangkok

Kategori: Allmänt

Hej på er! 
Nu är vi på plats i Thailand. Resan var inte helt smärtfri. Vi hade bokat plats på långtidsparkeringen på Arlanda i förväg. Väl där var det strömavbrott så vi kom inte igenom bommen. Fick ringa hjälp och blev dirigerade till en annan parkering som vad svår att hitta. Till slut kom vi till vår
gate med andan i halsen. Vi mellanlandade i Moskva. Det var lite kul, jag vill gärna besöka Ryssland i framtiden. Flyget därifrån var dock rejält försenat, vi lyfte 4 timmar försent. Efter några timmar på flyget fick jag en superjobbig bultande huvudvärk. Det höll i sig i några timmar och till slut fick jag tabletter av flygvärdinnan. Vi måste ta med oss sådana nästa gång. Jag andades ut när huvudvärken försvann till slut. Resten av resan avlöpte väl, vi var framme på morgonen och tog en taxi, ca 1 timme till hotellet. Hotellet är vi nöjda med, helt ok storlek på rummet, rent och fint. Vi åt lunch på hotellet och sov några timmar och sedan tog vi en taxi till ett köpcenter som heter Siam. Det är fullt med skyskrapor i Bangkok. Vi käkade middag där och promenerade en stund utanför innan vi åkte hem. 
Imorgon ska vi planera resan framåt, jag tror vi ska ta nattåget till Krabi. 
Vi hörs! 
P.s Jag lyckas inte ladda upp fler bilder då hotellet wi-fi är seg. Försöker igen imorgon. 
 
Hotellets restaurang 
 
Moi
 
Nästan allt innehåller röd chili 
 
Skål i alkoholfria drinkar, mocktails
 
Köpcentret Siam 
 
Vågade mig på skivad mango köpt på gatan 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: