callmenasha.blogg.se

Läkare inom primärvården, sambo, bor i Stockholm och är familjehem till en underbar flicka.

Date night

Kategori: Allmänt

Hej! 
Alla som har varit ihop ett tag känner säkert igen det här. Man går inte på ”date” särskilt ofta. Man älskar att ta det lugnt framför en serie när man väl har lite fritid. Vi hade en date-kväll ikväll. 
Jag tycker personligen att helgerna går i expressfart. Ibland har vi besök men ganska ofta har vi relativt oplanerade helger. Den här helgen är en sådan. 
Vi vaknade kl 11.30, jag hade alltså sovit i 11 timmar. Jag tror jag tog igen sömnunderskottet från veckan. Efter frukost såg vi ett halvt avsnitt av vår nya serie Hinterland. Sedan gick jag på gymmet, själv då sambon är fortsatt hostig. Sedan hem, käka lite och duscha inför bio och restaurangbesök. 
Vi började på biograf Victoria på söder och såg en fransk film som heter Herr och fru Adelman. Jag gillade verkligen filmen. Den handlar om ett par som är tillsammans i 50 år, han är författare och de är både exentriska och inte mycket för konventioner. Se den om ni får chansen! 
Sedan hade vi bokat bord på tapasdelen av restaurang Usine poche 36 också på söder. Det var trevligt och maten var god. Det var verkligen mysigt att vara ute med sambon, det är kul att hitta på något ihop då och då. 
Nu är vi hemma. Imorgon ska vi titta på ett par lägenheter och så ska vi till något köpcenter för jag behöver en varm jacka. 
Hopppas ni har en bra helg! 
Vi hörs! 
 
 
På gymmet 
 
Biograf Victoria, såg Herr och fru Adelman, bra film! 
 
Moi på restaurang Usine poche 36 
 
Fina sambon 
 
Delar av maten 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: