callmenasha.blogg.se

Läkare inom primärvården, sambo, bor i Stockholm och är familjehem till en underbar flicka.

Ensam hemma

Kategori: Allmänt

Alltså gud, jag har varit ensam hemma i 3 timmar och tvingat mig själv att ta det lugnt. Efter all stress sista tiden tänkte jag att det skulle vara välgörande. 
Idag jobbade jag på bra på förmiddagen och klarade av en del saker. Vid lunch åkte jag hem. Hann äta lunch med sambon som var hemma idag. Jag blev uppringd av 2 olika chefer på vårdcentraler. Den ena lät allmänt förvirrad och jag fattade knappt vad hon ville. Den andra var jättetrevlig och strukturerad, ville ses redan imorgon men jag har tyvärr inte tid. Vi bestämde träff senare. Det jobbet kan vara intressant. Sedan var jag faktiskt på en intervju som jag fick igår. Trevlig chef, engagerad i sina anställda och trevlig intervju men tyvärr inte den mest välbemannade vårdcentralen och så låg det långt bort. Jag tänker som sagt inte alls stressa. 
Det känns bra att bollen har kommit i rullning, att jag har börjat få intervjuer. Förhoppningsvis vet jag lite mer vilka kriterier man ska tänka på den här gången. 
Sambon var på after work med jobbet nångra timmar så jag är hemma själv, har pysslat lite med jobbansökningar, lagat mat och sett på tv. Jag som ändå har bott själv nästan hela mitt vuxna liv har plötsligt blivit ovan att vara själv. Tiden masar sig fram. Jag tror samtidigt att det är nyttigt att vara ensam med sina egna tankar ibland. 
Ha nu en fin kväll! 
Vi hörs! 
 
En naturbild kan passa när man försöker slappna av, Ulriksdals slott
 
En bild på mig så ni slipper saknar mig
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: