callmenasha.blogg.se

Läkare inom primärvården, sambo, bor i Stockholm och är familjehem till en underbar flicka.

Klämdag

Kategori: Allmänt

Hej på er! 
Har ni en klämdag? Det är nog många som är lediga idag. Igår var vi lediga men idag är jag på väg till jobbet. Vi var så glada över en ledig dag mitt i veckan igår och vi betedde oss verkligen som om det var helg. På onsdag var vi uppe till kl 12 på natten, sedan sov vi till 10 på  torsdagmorgon. Det enda vettiga vi hann göra var att åka till stan och shoppa. Jag köpte ett par shorts, en topp och en klänning. Just nu är det lite mycket att tänka på. Min mamma kommer på besök idsg och jag ska hämta henne på stationen. Igår fick jag sms av min chef om att jobba en timme extra idag då jag är enda läkaren på plats och behövs till stängning. För det får jag en hel kompdag. Men det innebär att stackars mamma får vänta på centralen i 1,5 timme. 
Vi ska på bröllop nästa lördag, en gammal kursare och kompis gifter sig. Detta har vi länge sett framemot. Jag köpte iaf en klänning igår för det men har fortfarande inga skor. Vi ska åka redan på fredag så vi slipper stressa. Vi kommer hem sedan på söndag och på tisdag ska vi åka till Spanien. Jag behöver köpa nya linser, lite kläder etc inför resan. Samtidigt håller vi på att leta ny lägenhet. Vi måste flytta ut från den vi bor i nu senast 15 juli. Har fortfarande inte hittat något nytt och det börjar dra ihop sig. 
Ja ni, det är helt enkelt lite fär mycket att stå i nu. 
Men det kommer gå bra, det gör det alltid. 
Ha det nu bra ni som är lediga idag, och ni som jobbar får jag önska en inte alltför hektisk dag! 
Vi hörs! 
 
Förra helgen 
 
Anna och Kim var på besök från Karlstad 
 
Vilken fin helg det var
 
Vi hann med en promenad i solen 
 
Frukost igår, kommer nästa lägenhet också ha sjöutsikt? 
 
Vi hann med lite mat igår på stan efter shoppingen 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: