callmenasha.blogg.se

Läkare inom primärvården, sambo, bor i Stockholm och är familjehem till en underbar flicka.

Morgonpigg? Knappast!

Kategori: Allmänt

God morgon! 
Hur är det med er morgonpigga människor? 
Själv är jag känd för att vara morgontrött. Jag är en äkta kvällsmänniska. En bra dag börjar vid 12 tycker jag och vid 9 på kvällen kommer man ju på saker man vill göra. 
Men ödet ville annorlunda. Sedan vi flyttade till Stockholm går jag upp kring 6. Det är tidigt. För första gången i livet har jag blivit bra på att lägga mig tidigt med, helst kl 9 på kvällen och absolut inte senare än 10. Ja ni,vi får se hur det blir om vi flyttar närmare jobbet. Jag fantiserar om morgonpromenader innan jobbet men vet innerst inne att jag kommer att sova så länge jag bara kan.
Jag undrar vilka timmar som ger bäst sömn, är det bara antalet timmar som är viktigt el ger sömn under vissa timmar på dygnet bäst kvalitet? 
Min jobbvecka hittills har varit katastrof, en kombination av trötthet och komplicerade patienter så jag ser framemot att veckan ska ta slut. 
I helgen kommer min mamma hit och så ska vi hälsa på min morbror i Västerås så det blir kul! 
Bye! 
 
Vardagsrealism, i väntan på bussen vid Brommaplan, klarblå himmel och sol

Kommentarer


Kommentera inlägget här: