callmenasha.blogg.se

Läkare inom primärvården, sambo, bor i Stockholm och är familjehem till en underbar flicka.

Hushållsarbete

Kategori: Allmänt

Hej! 
Hur är läget? 
Jag sov uselt inatt, drömde att jag hade hoppat av läkarutbildningen och börjat en flummig utbildning med invävd mindfulness och alternativmedicin. Lite av en mardröm alltså. Sedan vaknade jag kring 5-tiden. Jobbet bjöd som tur var inte på några överraskningar. Jag promenerade hem efter jobbet vilket tar ca 1 timme, åt en sallad och såg på Shameless. Och så har vi tvättat. Just nu tycker jag det suger med allt som behöver göras hemma. Handla mat, planera mat, laga mat, städa och tvätta. Det tar upp mycket av den lilla fritid man har. Jag antar att jag är lite trött på jobbet. På vardagarna hinner man i princip inte göra något annat än jobba, fixa mat och se på tv innan man ska lägga sig. Man hinner inte vara social el spontan. 
En glad nyhet är att jag har bokat tid med en PT nästa vecka. Jag hade 4 timmar kvar från sist och tänkte använda dem nu. Det sta bli spännande. Nytt gym och ny PT. 
Nu ska jag sova, supertrött. 
Vi hörs! 
 
Blä för hushållsarbete

Kommentarer

  • Annsofi säger:

    Nej, det är så trist att den lilla fritid man har går åt till tråkigt hushållsarbete. Tycker det borde införas arbetsdag på sex timmar ist för åtta!

    Svar: Du har så rätt. 6 timmar vore perfekt! 😊👍🏼
    Nasha

    2017-07-26 | 12:59:23

Kommentera inlägget här: