callmenasha.blogg.se

Läkare inom primärvården, sambo, bor i Stockholm och är familjehem till en underbar flicka.

Sömnlös på Bali

Kategori: Allmänt

Hej! 
Kl är 05.55 här på Bali och jag är sömnlös. Vi gick och la oss kring 12 men vaknade runt 4. Det är väldigt mycket ljud här från omgivande natur. Just nu hör man syrsor men någon gång under natten hörde vi en fågel som iaf var helt ny för mig. 
Resan hit var faktiskt rätt jobbig. Vi tog tåget från karlstad till Sthlm på söndag vid lunch. Sedan Arlanda express till flygplatsen. Första flyget gick till Doha i Qatar och tog ca 7 timmar. Någon gång under resans gång började jag märka av att jag var rejält förstoppad. Ont i magen och hela baletten. Flyget till Doha var försenad så vi fick ca 1 timme på oss att byta flyg och det gick fint. Nästa flyg som gick till Bali tog ca 8 timmar. Jag var fortfarande väldigt förstoppad och mådde allmänt pest. Inte mycket man kan göra när man sitter fast på ett plan. Ca 2 timmar innan landning släppte förstoppningen och jag har aldrig varit så glad i hela mitt liv. Magproblem är verkligen botten. Jag hann se Fyren mellan haven under sista flyget och satt och grät mot slutet, se den! Allt som allt från Karlstad till Bali tog resan ett dygn vilket gjorde att vi missade en natts sömn. 
Väl på Bali kom väskorna som tur var och vi tog en taxi till hotellet, ca 2 timmars bilresa. Det är rätt mycket trafik på Bali. Hotellet blev lite av en överraskning. Det består av en  "villa" som skulle vara 125 kvm stor. Vi båda tyckte att den känns mindre. Ett stort sovrum som vetter mot trädgård och pool och sedan ett väldigt originellt badrum och toa som är byggt utomhus, stort badkar under palmer. Jag får ta bilder. kändes ovant att duscha ute i det fria. Hotellet är ca 20 min utanför Ubud centrum. Personalen skjutsar en till Ubud närhelst man vill framtill kl  23. Vi duschade och fick sedan skjuts till Ubud där vi käkade. 3 olika rätter plus varsin dricka gick på 200 kr. Det är ganska trånga gator och många herrelösa hundar som springer omkring. Människorna verkar vara vänliga. Nu ska jag försöka sova för vi har beställt frukost till kl 10. 
Vi hörs! 
 
Maten på Arlanda
 
Min glada resekompis
 
Färska kokosnötter 
 
Nästan alla restauranger hade uteservering 
 
Vet ej om det är en himmelsäng el om det är myggnät runt sängen, el en kombination kanske? 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: