callmenasha.blogg.se

Läkare inom primärvården, sambo, bor i Stockholm och är familjehem till en underbar flicka.

Första dagen på Bali

Kategori: Allmänt

Jag fick en underbar start på dagen. Kunde som jag skrev tidigare inte sova så jag klev upp vid 6. Simmade några längder i poolen och duschade och gjorde mig iordning. Vi käkade frukost och sedan skjutsades vi till Ubud centrum och hittade ett spa. Rätt modest och gammalt/slitet ställe men jätterrevliga tjejer som jobbade där och duktiga var dem. För mig blev det helkroppsmassage i 1 timme som kostade ca 50 kronor. Fatta vad sjukt billigt det är! Dit får vi gå igen.
Efter det tog vi en promenad, köpte några presenter och gick till en supermarket och handlade smågrejer. 
Efter det blev det lunch och sedan hem, sov några timmar, tog en promenad i omgivningarna och sedan fick vi skjuts till centrum igen och åt på en restaurang jag hittade i min guidebok. Det var jättegod mat rakt igenom och 2 förrätter, 2 huvudrätter, 3 drycker, 1 efterrätt och te kostade ca 300 kr. 
Nu är vi hemma och ska sova. Imorgon har vi  bokar en bil som skjutsar oss till Kuta beach ca 1,5 timme härifrån och som är till vårt förfogande hela dagen. 
Det är kul här på Bali. Rätt mycket trafik, rätt många ödlor och stora insekter, ganska långa avstånd till stränderna om man bor inåt land men mycket att upptäcka.
Vi hörs! 
 
God morgon! 
 
Hela poolen för mig själv
 
Utomhusdusch
 
 Jag och massören
 
Sambon
 
Lång promand i värmen till supermarket, varm och svettig
 
Restaurang Bollero i Ubud som vi hittade i guideboken
 
Friterad aubergine 
 
Satay fiskspett
 
Färsk frukt och pepparmyntste

Kommentarer

  • Anonym säger:

    Kheyli ham ali :p
    Sina 😅

    Svar: Merci pesar dayi! 😊👍🏼
    Nasha

    2017-01-20 | 17:42:25

Kommentera inlägget här: