callmenasha.blogg.se

Läkare inom primärvården, sambo, bor i Stockholm och är familjehem till en underbar flicka.

Ännu mer virus

Kategori: Allmänt

Hej! 
Jag har på sistone tänkt på en sak. Människor kan delas upp i 2 kategorier. De som gör livsval som behagar dem själva och är ute efter sin egen njutning och de som verkar vara födda till att behaga och ta hand om andra. Naturligtvis blir livet skönare om man tillhör första kategorin men jag är inte säker på att man kan välja vilken grupp man tillhör. Det kan faktiskt vara något man inte kan ändra på. 
 
Jag är på väg att bli frisk från förkylningen. Men nu blev min sambo sjuk och fick stanna hemma från jobbet i helgen. Det enda roliga jag gjorde den här helgen var en lunch med en gammal vän. Vi umgicks hela dagarna i plugget på gymnasiet. Det var ett kärt återseende och vi har fortfarande mycket gemensamt. Hon tog med mig till Café Muggen på Söder. Det var mysigt. Deras priser är dock diskutabla. 199 kr för en sallad tex. Jag åt en omelett, den var ok även om jag inte känner mycket smak då luktsinnet är borta pga förkylningen. 
Resten av helgen har jag kollat på serier och film hemma med sambon, jag har varit och handlat mat och gått runt lite på Farsta centrum och idag städade jag lite. Gud vad jag inte tycker om att städa. Det är en sådan tidsslöseri. Skulle med glad hand lämna över den uppgiften till någon annan om det var möjligt. 
Nu ska jag sova, ny jobbvecka imorgon, förra veckan jobbade jag ju bara 2 dagar. 
Vi hörs! 
 
Café Muggen, Götgatan 
 
Moi
 
Middag igår, tortillas

Kommentarer


Kommentera inlägget här: