callmenasha.blogg.se

Läkare inom primärvården, sambo, bor i Stockholm och är familjehem till en underbar flicka.

Utan fast anställning

Kategori: Allmänt

Hallå! 
Hur har er helg varit? 
Vi hade en lugn helg. I fredags gjorde jag min sista dag på jobbet, hann avsluta allt och bjöd kollegorna på lite fika. Jag fick en jättefin orkide och tom ett handgjort kort som avtackning. Jättesnällt av dem som ordnade det. På fredagkväll var jag helt slut, orkade verkligen inte fixa och dona så det fick bli lite köpt sushi framför tv:n. Igår vaknade vi och hann inte göra mycket innan vi skulle ut på stan och brunch. Det var mer av en lunch faktiskt på restaurang Shahrzad på Regeringsgatan. Jag firade nyår där en gång för flera år sedan. Maten var helt ok. De hade underhållning i form av magdansöser som min sambo tyckte var lite oortodoxt på en familjetillställning. Som iranier reagerade jag inte på det, magdans förekommer som underhållning på bröllop och diverse fester. Vi gick en sväng på stan men det var så mycket folk överallt så det blev en kort runda. 
Idag har jag varit hemma hela dagen. Jag har haft en envis halsont i en vecka så jag har inte tränat. Vi tvättade, jag lagade middag och sedan har vi bara softat. 
Imorgon är första dagen utan fast anställning och ärligt talat känns det skönt. Hade jsg varit lite modigare så hade jag hoppat av ekkorhjulet ett tag och ströjobbat. Men som det ser ut nu så ska jag prata med de jag har varit på intervju hos den här veckan och förhoppningsvis får jag jobbet jag vill ha. Imorgon, onsdag och fredag ska jag jobba på en närakut 17-22. Det blir spännande! Ska även jobba där i mellandagarna så jag ligger inte på latsidan direkt. 
Ni kanske hör lite oftare av mig nu när jag har lite mer fritid. 
Vi hörs! 
 
Så här många block hann jag fylla med patientfall under mina 10 månader på mitt gamla jobb
 
Sushi
 
Moi på Shahrzad
 
Den här killen skrämmer mig ibland 
 
Efterrätten
 
söndagsfika hemma

Kommentarer


Kommentera inlägget här: