callmenasha.blogg.se

Läkare inom primärvården, sambo, bor i Stockholm och är familjehem till en underbar flicka.

Sådär dag

Kategori: Allmänt

Hej! 
Idag var inte en lika bra dag som igår. Jag somnar sent när jag jobbar till 22 och vaknar därmed också sent. Idag skulle jag få besked från vårdcentralen jag var intresserad av. Ringde henne innan lunch men hon hade inte ett svar ännu, skulle prata med hela läkargruppen och återkomma till mig vid 15-tiden. Jag gick till frisören, klippte mig, fixade bryn och trådning och fick också håret plattat. Det är en speciell salong, de har lite av en drop in och alltid många kunder så man kan sitta där i 2 timmar för något som borde ta 45 min. 
Jag var tvungen att ge besked till en annan vårdcentral som jag blev erbjuden en tjänst på. Jag kände verkligen att den arbetsplatsen inte var rätt för mig så jag ringde och tackade nej. Det kändes bra. Till slut ringde den vårdcentralen jag var intresserad av vid 16.30 tiden och gav mig ett negativt besked, de hade bestämt sig för att anställa någon som börjar sin ST där från början. Jag har ju hunnit göra 10 månader redan. Jag blev förstås lite besviken. Nu är det ett ställe jag var på intervju på för en månad sedan som jag ska höra av mig till. Jag är inte alls nära en anställning just nu känns det som. Allt det här tog rätt mycket energi. Jag ringde också vårdcentralen jag ska jobba på vecka 1 via hyrbolag. Det är över 1 timme bort och dessutom hade de ett galet schema åt mig, det är 4 dagar, jag fixar det. 
När sambon kom hem åkte vi till Barkarby och köpte gosaker på Delicato. Jag ska ta med till min mamma som har bjudit över 2 av mina morbröder på jul.
Nu är jag trött och har lite ont i huvudet. Imorgon jobbar jag på närakuten och på lördag åker vi till Värmland.
Vi hörs! 
 
Lite trött och sliten 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: