callmenasha.blogg.se

Läkare inom primärvården, sambo, bor i Stockholm och är familjehem till en underbar flicka.

Ledig dag

Kategori: Allmänt

Hej! 
Igårkväll gjorde jag mitt första pass på närakuten. Det var ett sjukt hektiskt pass, jag var ensam fast man brukar vara 2 doktorer och hann träffa 17 patienter på 5 timmar. Det var många förkylda barn men ovanligt många hade faktiskt bakterieinfektioner som de fick antibiotika för. Vi fick dessutom skicka in 3 pat med ambulans till sjukhus. Det är definitivt mer akutsjukvård än på en vårdcentral. Väl hemma var jag trött men uppvarvad så jag somnade inte förrän 2 på natten.  Idag var jag trött men gick upp kl 8. Det kom ett par killar som skulle kolla ventilationen i lägenheten. Jag ringde facket angående räkning som jag trodde hade kommit bort och så lagade jag lunch. Morgonen kändes lång. Efter lunch åkte jag till Solna och hämtade mitt nya pass och id-kort. Gick lite i Solna centrum och handlade sedan middag innan jag åkte hem. Hemma diskade jag och lagade mat och sambon kom hem i samma veva. Han får markservice dessa dagar som han annars inte skulle drömma om. Det har varit en rätt skön dag. Jag jobbar imorgon igen och hoppas verkligen på lite lugnare tempo och färre fall som måste remitteras till sjukhus. 
Vi hörs! 
 
Dagens lunch, marinerad quorn och bönmix
 
 
 

Kommentarer

  • Annsofi säger:

    Är det svårt att tillaga quorn? Har lite planer på att börja äta mindre kött men matlagning är inte min starka sida!

    Svar: Hej! Nej inte jättesvårt. Man kan marinera i någon sås och bara steka, man kan lägga dem i en gryta som med kycklingbitar el köttbitar el så kan man köpa Sojafärs och göra som köttfärssås. 😊👍🏼 Våga testa bara så hittar du nåt du gillar. 😊
    Nasha

    2017-12-21 | 15:23:48

Kommentera inlägget här: