callmenasha.blogg.se

Läkare inom primärvården, sambo, bor i Stockholm och är familjehem till en underbar flicka.

Jobbig jul

Kategori: Allmänt

Hej! 
Nu är jag på en buss på väg hem till Stockholm. Till saken hör att jag hatar att resa med buss. Det är det sämsta transportsättet enligt mig. Till på köpet tror busschauförren att hon är programledare, hon pratade i 15 min i början av resan om ditten och datten. 
Jag ska jobba i mellandagarna helt frivilligt. Tycker att ett par dagar hemma över julen är fullt tillräckligt. Jag har faktiskt tyckt att julen är rätt ansträngande senaste åren. Det blir alltid någon diskussion el dispyt, det är inte särskilt fridfullt. Och iår gjorde jag och min sambo upp planer på att fira på varsitt håll, vilket i efterhand visade sig vara ett totalt miss. Vi åkte till Värmland 23:de och skiljdes åt, träffades igen 25:te och åkte till våra vänner i Karlstad och sov över en natt och nu är jag på väg till Stockholm medan han stannar i Värmland ytterligare några dagar. Nästa år får vi planera annorlunda för det är inte särskilt kul att vara ifrån varandra tycker jag. 
Jag är lite allergisk mot allt som blir ett måste. Varför måste man åka hem varenda jul? Varför måste man fira på ett visst sätt osv? Familjen kan man träffa när man vill och göra roligare saker än att proppa sig full med mat och sitta och stirra på varandra en hel helg, tacka fan för att det uppstår friktion!  Jag drömmer om att själv välja vad jag vill göra. Inte behöva anpassa mig efter andra. 
Det ska bli kul att jobba imorgon och jag kommer ha massa fritid i mellandagarna då jag bara jobbar imorgon och fredagkväll. 
Vi har ännu inte några spikade planer för nyår men får nog planera snart, vi blir iaf kvar i Stockholm och ska fira själva. 
Nu börjar tant busschaufför ett långt tal igen, suck! 
Jag är framme om 2,5 timme, det ska bli så skönt att komma hem och därmed har jag överlevt ännu en jul. Nästa jul vill jag ha kul och inte bara överleva. Så det så! 
Vi hörs! 
 
Mitt i det lite ångestfyllda med jul hann vi umgås med vänner, här Kim och Annas Leopold som nyligen blivit storebror 
 
Finaste vännerna Anna och Kim
 
Jag och sambon 
 
Bebismys med Anna och Kims son som är 4 veckor gammal 
 
Finaste bilden på mamma och son
 
Även sambon fick mysa med bebis 
 
Hemma hos Behzad och Yasmin 
 
De överraskade oss med att de ska bli föräldrar i sommar 
 
Det bjöds på saffranskladdkaka som var sjukligt god
 
Gladaste nyheten 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: