callmenasha.blogg.se

Läkare inom primärvården, sambo, bor i Stockholm och är familjehem till en underbar flicka.

Bra dag

Kategori: Allmänt

Hej! 
Jag har haft en bra dag. Vaknade relativt sent då jag har haft svårt att somna hela veckan. Åt frukost och såg resten av en film från igår, Julgåvan hette den på Netflix. Jag har en fäbless för att se mediokra men mysiga filmer när jag är ensam. Sedan har jag skaffat mig nytt bank id. Är inte mobilt bank id det bästa som hänt under 2000 talet? Så skönt att ha access till det mesta utan att behöva minnas massa koder, I love it! Sedan lyssnade jag på min sambo som tyckte att jag borde ta kontakt med fler hyrbolag. Jag har haft kontakt med Dedicare och de har haft svårt att hitta uppdrag åt mig. Idag ringde jag Rent a doctor. Supertrevlig konsult som redan idag ringde mina referenser och möjligtvis kommer jag jobba för dem i januari. Det kändes skönt att hon var så snabb med att fixa allt. 
Jag drog sedan till gymmet. Det har blivit dåligt med träning sista veckorna pga halsont och ryggont. Jag gick på bandet i 30 min. Sedan hann jag laga mat innan jag drog till närakuten. Andra passet var mycket bättre än första. Idag var vi 2 doktorer och jag kände den andra så det var trevligt. Vi hade dessutom en trevlig sköterska med oss. Jag hade bara 13 patienter idag, fullt tillräckligt men inte så hemskt som sist och ingen behövde åka in till sjukhus dessutom. 
Sköterskan skjutsade mig till t-banan och jag var hemma 22.40. Förutom att sömnen blir lite rubbad när man jobbar sent är jag supernöjd med veckan hittills. 
Imorgon ska jag klippa mig och sköta lite hushållsarbete, är lite sugen på Barkarby också men vi får se. 
Sov gott! 
 
Himmelskt att hinna äta frukost i lugn och ro
 
Ibland tar man det lugnt och det är också ok
 
Småsvettigt 
 
Mat jag hittade på, bönpasta med lax och broccoli i kokosmjölk kryddat med curry
 
Jag hann tom halvt om halvt dricka en kopp kaffe på jobbet idag 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: