callmenasha.blogg.se

Läkare inom primärvården, sambo, bor i Stockholm och är familjehem till en underbar flicka.

Veckan som gått

Kategori: Allmänt

Hej! 
Nu har jag överlevt min vecka som hyrläkare. Det var första gången jag testar det. Som tur är fick jag jobba på en vårdcentral med samma journalsystem som på mitt vanliga jobb. Men storleken var annorlunda. Hässelby vårdcentral är tydligen Stockholms näst största. Det var ett stort ställe med färgkodade korridorer för att kunna hitta. Personalen var supertrevliga. Schemat var relativt fullspäckat och jag träffade 12-15 patienter per dag. Allt gick bra och jag är glad att jag vågade testa. 
Nu har min 2 veckors långa semester börjat. 
Just nu sitter jag hos frisören och väntar på min tur och sedan ska jag träffa några vänner. Stockholm bjuder på strålande väder. 
Ha det bra och vi hörs! 
P.s Håll utkik efter bilder för på måndag åker vi till Göteborg i en vecka. 
 
 
Fikade kl 11.00 på Hässelby vårdcentral eftersom jag hade lunch först vid 13.00
 
Moi
 
De minsta patienterna får ett klistermärke efter besöket, i princip alla barn tror att de ska få en spruta bara för att de är hos doktorn, jag vet inte var de får allt ifrån
 
Vi åt god persisk mat
 
Och har ätit en hel del choklad 
 
Vi var på gymmet ihop
 
Och jag tyckte sambon var extra snygg i svart 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: