callmenasha.blogg.se

Läkare inom primärvården, sambo, bor i Stockholm och är familjehem till en underbar flicka.

Semester snart

Kategori: Allmänt

Hej! 
Igår gjorde jag min sista dag innan semestern. Nu är det så att jag ska jobba ytterligare en vecka på en annan vårdcentral som hyrläkare innan jag får semester på riktigt. 
Sista dagarna på jobbet var inte roligare. Jag kände mig lite ur form redan på onsdag. Och som alltid när man ska på semester så fanns det massor att fixa. Det de flesta inte vet om läkarjobbet på vårdcentral är att den tid du administreras är längre än den tid då du faktiskt träffar patienter. För varje patient du träffar beställer du vanligtvis prover, kanske en röntgen el annan undersökning. De här provsvaren och undersökningarna görs sedan och svaret ramlar ner i din vidimeringskorg. Allt det ska gås igenom, normala prover kan man ju bara signera och meddela till patienter. Avvikande prover gör att du måste vidta någon åtgärd. Likadant med röntgen el andra undersökningar som är avvikande. Allt det tar sjukt mycket tid. Hur som helst var gårdagen inte rolig, jag hade axlarna klistrade mot öronen hela dagen pga stress. Men jag hann färdigt och lämnade tomma signerings och vidimeringskorgar till min kollega och handledare som ska kolla dem åt mig medan jag är borta. 
Idag har jag och sambon varit på dåligt humör lite i omgångar men som tur är inte samtidigt. Vi sov länge, tog en promenad och var och klippte oss båda två. Sen har vi lagat god pasta och sedan städat lägenheten. En helt ok dag. Imorgon ska vi kolla på lägenheter, det har blivit vår söndagsrutin. Vi ska kolla i Hässelby strand, där har vi inte varit förut. 
Nu är det dags för lite kvällsmat och tv innan sängen. Sena som vi är med serier kollar vi nu Mad men. 
Hoppas du har haft en bra dag! 
Vi hörs! 
 
Jättegod pasta med lax och kräftstjärtar 
 
Vi har 3 orkideer som alla blommar samtidigt 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: