callmenasha.blogg.se

Läkare inom primärvården, sambo, bor i Stockholm och är familjehem till en underbar flicka.

Paus

Kategori: Allmänt

Ännu en morgon, ännu en tunnelbanefärd genom hela staden för att komma till jobbet. 
Just nu längtar jag starkt efter några lediga helt oplanerade dagar. Sovmorgonar och lyxen att faktiskt inte veta vad dagen kommer att bjuda på. 
Jag har gjort misstaget att planera helgerna i förväg. Vi har haft roligt, träffat vänner och hittat på saker men inte riktigt fått det andrum man behöver ibland för att orka med arbetsveckorna. 
Det är väl så att det är svårt att få balans i livet, när vi bodde i karlstad gjorde vi för lite och nu gör vi för mycket. Min trötthet kan ju också delvis bero på att jag har långt till jobbet. 
Men som alla andra bekymmer i livet så finns det en lösning även på detta. Näst nästa helg och några helger framåt har vi inget planerat. Vi är lediga 4 dagar över påsken och ska förhoppningsvis bara vara hemma. Det ser jag framemot.
Ni får ha en skön dag, på arbetet el hemma! 
Vi hörs! 
 
Ledig tid innebär att man kan ta en lugn promenad
 
Ta en fika med en vän...el bara vara! 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: