callmenasha.blogg.se

Läkare inom primärvården, sambo, bor i Stockholm och är familjehem till en underbar flicka.

Friday night

Kategori: Allmänt

Hej! 
Jag är ensam på fredagkvällen. Sambon har åkt till sina föräldrar. Jag var hemma redan vid 18, åt resterna från igår till middag och har sett på The good wife sedan. Bra vad? Idag fick jag ett tack kort och choklad av en patient. Hen sökte pga något banalt men det visade sig att hen hade symptom på en stroke. Jag skickade hen till akuten. Det var allt! Jättekul att bli uppskattad för att man gör sitt jobb. Överlag gillar jag mitt jobb rätt mycket. Just nu myser jag på alla årskontroller för de med högt blodtryck. Man hinner lära känna patienten och också prata livsstilsfaktorer. 
Nu ska jag inte tråka ut er, ha en toppenbra helg! 
Vi hörs! 
 
Blommor vi fick av våra vänner som var hos oss på middag förra helgen 
 
Jultomtar jag köpte, 2 månader kvar
 
Det godaste på länge, kokoslatte med kokosmjölk
 
Presenten som gjorde min dag

Kommentarer


Kommentera inlägget här: