callmenasha.blogg.se

Läkare inom primärvården, sambo, bor i Stockholm och är familjehem till en underbar flicka.

Måndag depression light

Kategori: Allmänt

Hej! 
Måndagar alltså, gotta hate em! Alldeles för lite sömn eftersom man fortfarande är i helg-mode på söndagkväll, vilket gör att man inte är riktigt vaken förrän lunchtid på måndag. Jag satt och nickade till på lunchmöte vi hade. 
På förmiddagen följde jag med en av kollegorna till ett äldreboende. Det är hemskt vad ensamma våra gamla är, vi borde göra något åt det. Hälsa oftare på dem gamla vi har i våra liv? 
På eftermiddagen hade jag mestadels akuttidspatienter. Den ena var en bebis på under 1 år, dagens äldsta patient var 87, det är variation det. Än så länge trivs jag bra. 
Jag tog en lång promenad hem från jobbet och sedan har jag lagat mat och sett på tv. 
Imorgon ska jag träffa min PT, det var exakt 2 veckor sen och det ska bli kul. 
Vi hörs! 
 
Pasta med tomatsås i vitt vin, toppad med rostade valnötter och parmesan
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: