callmenasha.blogg.se

Läkare inom primärvården, sambo, bor i Stockholm och är familjehem till en underbar flicka.

Äntligen helg!

Kategori: Allmänt

Hej! 
Det har som sagt varit en lång och arbetssam vecka. Jag har fått mer och mer att göra på jobbet. Förutom mina vanliga patienter som är bokade för besök på dagarna så har jag fått några datum jag har hand om. Alla som är födda 26-28 i månaden alltså har de datumen i sina personnummer ska jag ta hand om. Det blir mer att göra än vad man tror. Och så hör sköterskorna av sig med ärenden man ska följa upp, patienter som behöver träffa en läkare, intyg som ska skrivas etc. Så till slut gör man en himla massa jobb som inte syns på ens tidbok. Jag tror jag måste lära mig att begränsa mig, att inte ringa upp patienter för mycket, att handlägga alla ärenden på en lagom nivå. Men jag är noggrann och vill helst göra allt 100%. Jag tror man lär sig att lägga ribban på rätt nivå till slut. 
Efter jobbet åkte jag raka vägen till stan, träffade sambon och köpte thaimat ihop och åkte hem. Väl hemma har vi sett 2 avsnitt av House of cards och så filmen Suffragette på SF anytime. Bra tjänst och bra film som handlade om kvinnor som kämpade för rösträtt i England och allt helvete de fick genomgå. Sevärd! 
Nu blir det snart sängen. Imorgon har vi tusen och en grejer som ska göras. 
Ciao och ha nu en trevlig helg! 
 
The Suffragette, sevärd film

Kommentarer


Kommentera inlägget här: