callmenasha.blogg.se

Läkare inom primärvården, sambo, bor i Stockholm och är familjehem till en underbar flicka.

Nattjobb

Kategori: Allmänt

Hej! 
Igår jobbade jag hela dagen och sedan hela natten. Började 8 igår och slutade 8.30 idag. Det gick faktiskt bra, efter kl 3 inatt hade jag inga patienter så jag fick sova några timmar. Jag var på psykiatriakuten och man får verkligen träffa en del patienter som mår riktigt dåligt, är deprimerade, har ångest el rent av försökt ta sitt liv. Det är också vanligt med patienter som kommer in och är berusade el drogpåverkade. Det var iaf en bra natt och jag var nöjd med mina handläggningar. 
Nu på eftermiddagen har jag och min kille varit på en långpromenad och sedan köpte vi hämtmat då ingen av oss hade lust med matlagning. Överlag lägger vi ganska mycket pengar på restaurangbesök och hämtmat. 
Vi har också städat lite. Jag har blivit mycket mer noga med att det ska vara rent och fint hemma sedan vi flyttade ihop och det är en positiv utveckling. 
Nu sova. Har 2 dagar kvar på slutenvårdspsykiatrin innan jag får dra vidare till öppenvården. Ska bli spännande! 
Vi hörs! 
 
Jag inatt när jag la mig och skulle vila i jourrummet på jobbet
 
Helt ok räksallad från pizzeria Kebabhouse, man får unna sig efter nattpassen

Kommentarer


Kommentera inlägget här: