callmenasha.blogg.se

Läkare inom primärvården, sambo, bor i Stockholm och är familjehem till en underbar flicka.

Helgen går fort

Kategori: Allmänt

Hej på er! 
Hur är läget? Här är det bra. 
Helgen började med att jag jobbade natt i fredags. Först jobbade jag dagen som vanligt framtill lunch, sedan var jag ledig framtill 16, hann med lunch och fika ute med min pojkvän och en timmes sömn innan jag drog till jobbet. Det var patienter till kl 23,sedan hann jag sova i jourrummet 2 timmar. Efter kl 2 på natten var det full rulle. Fler patienter som fick tvångvårdas och allmänt stökigt. Men läget var hela tiden under kontroll, personalen var kunniga och bakjouren var trevlig. 
Väl hemma på lördag sov jag till kl 14 och sedan var jag och killen på stan. Vi är lite fantasilösa, våra lediga lördagar tillbringas ofta med shopping på stan. På kvällen gick vi och såg "Mitt stora feta grekiska bröllop 2"på bio. Den var rolig. 
Idag har vi gått lite mer på stan, gick även på en promenad i det konstiga vädret. Det har varit omväxlande sol/snö och hagel hela dagen. 
Nu lagas det en sen middag här, veckan som kommer är min sista på öppenvårdspsykiatrin och sedan blir det vårdcentral i 6 månader. 
Hoppas ni har haft en bra helg! 
Vi hörs! 
 
Kaffe på jobbet, testa en sådan om ni hittar en! God! 
 
Maten i lördags, pasta med grädde, broccoli och pinjenötter
 
Söndagsfrukost med bananpannkakor
 
Bra bok
 
Ny kräm som jag gillar doften på, köpt på Apoteket 
 
Utelunchen i fredags, Street friends vid hamnen
 
Fika på Löfbergslila cafeet
 
Söt get i Marieberg
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: