callmenasha.blogg.se

Läkare inom primärvården, sambo, bor i Stockholm och är familjehem till en underbar flicka.

Bra dag!

Kategori: Allmänt

Hej!
Jag har haft en bra måndag.
Är på avdelning den här veckan vilket är betydligt lugnare än akuten så det är skönt. Det var tydligen ont om personal på akuten idag och vi hotades ett tag av att behöva gå ner till akuten men de ringde aldrig så vi slapp. Yippy! På hur många jobb är det så att man inte vet hur ens dag kommer se ut? Jag är iaf inte mycket för plötsliga överraskningar.
Efter jobbet började jag tvätta och medan maskinerna gick gav jag mig ute på en joggingtur. Det är 3:de gången jag springer. Jag började med några minuters jogg och några minuters gång första gångerna. Det var jättebra för man tar inte ut sig på ett sätt som gör att man aldrig vill ut och springa igen. Idag var planen att springa så länge jag orkade och sedan pausa och sen springa igen. Jag orkade 20 min, pausade 3 minuter och sprang sen ytterligare 15 min. Det kändes bra. Jag springer förstås sakta men vad spelar det för roll? Att överhuvudtaget springa är mer än jag har gjort tidigare.
Efter det har jag fortsatt tvätta, ätit och sett lite på Sopranos.
Imorgon ska jag gå på dagspa på badhuset här i Karlstad med 2 kollegor. Det ska bli spännande!
Vi hörs!
 
Undrar om jag såg ut såhär när jag sprang?

Kommentarer


Kommentera inlägget här: