callmenasha.blogg.se

Läkare inom primärvården, sambo, bor i Stockholm och är familjehem till en underbar flicka.

Tuff vecka

Kategori: Allmänt

Hej på er!
Hur har ni det?
Själv har jag haft en tuff vecka. Är på en ny avdelning (gastroenterologi, leversjuka och tarmopererade patienter mestadels) där alla är väldigt sjuka och så var jag på kurs tisdag-onsdag, det plus för dålig sömn har gjort att veckan känts lång och jobbig. Idag fick jag iaf sova länge så nu känns det något bättre. Och vad ska jag göra denna soliga härliga lördag? Jodå jag ska gå 9 timmars jour. Och journalsystemet är nere på sjukhuset då de byter mellan olika system och därför ska man skriva allt på papper, faxa remisser osv, det kommer vara kaos antar jag. Sådant är livet. Tänk på våra arbetstider nästa gång ni klagar på läkarlönerna!
Kursen vi var på var intressant. Vi fick bl a göra Myers-Briggs personlighetstest, det var skoj. Jag är personlighetstyp ENTP, och tyckte mycket i det stämde bra med hur jag är. Vi fick även göra små sketcher utifrån situationer vi hade varit med om på jobbet. En kompis från ett annat sjukhus dök upp på kursen också vilket förgyllde det hela, vi har kul ihop. Det blev tom några drinkar där på kvällen, riktigt nice.
Vi hörs snart igen!
Ciao!
 
 
Personlighetstestet vi gjorde
 
 Skål på er!
 
Maten på kursgården
 
 Försökte ta en långpromenad men det gick sådär
 
 Underbart fin natur utanför Sunne
 
 Jessica utanför huset hon har bott i under AT i Torsby, men nu är hon snart klar och flyttar därifrån
 
 Skön höstdag
 
 
 
 

Kommentarer

  • 5:e säger:

    Härligt det ser ut!

    2015-10-19 | 23:14:55

Kommentera inlägget här: