callmenasha.blogg.se

Läkare inom primärvården, sambo, bor i Stockholm och är familjehem till en underbar flicka.

Nattjobb

Kategori: Allmänt

Hej på er!
Jag har jobbat min första natt på Karlstads sjukhus. Vi som gör vår AT i Karlstad har det ganska bra, jag har jobbat i 10 månader utan att behöva jobba natt. Under kirurgblocket går man inga nätter. Det är definitivt något att tänka på när man väljer vilket sjukhus man ska göra sin allmäntjänstgöring på. Dessutom går vi aldrig några ensamma jourer på akuten, jag hade ärligt talat inte vågat stå på akuten helt ensam. Oftast händer ju inget allvarligt men rätt som det är så kommer det in något som man inte klarar av.
Inatt var dessutom en superlugn natt, vi hade INGA patienter mellan 4.30-7.00, något som tydligen är väldigt ovanligt. Jag fick en mjukstart helt enkelt. Jag träffade några patienter, bland dem en medvetslös patient och så fick jag konstatera ett dödsfall.
Nu har jag bara sovit 4,5 timme vilket gör att jag känner mig totalt mosig i huvudet. Inatt kommer kännas tufft. Man jobbar 3 nätter i rad.
På fredag bär det av mot London för 4 dagars turistande. Det ser jag framemot.
Nu ska jag försöka vakna till liv och äta lite middag så småningom.
Vi hörs kära ni!
 
Doktorsversionen av mig
 
Och så den vanliga

Kommentarer


Kommentera inlägget här: