callmenasha.blogg.se

Läkare inom primärvården, sambo, bor i Stockholm och är familjehem till en underbar flicka.

Ensam hemma

Kategori: Allmänt

OMG, idag har jag varit ovanligt aktiv. Gick upp 6.30 för att åka till jobbet. Jobbade till 15.00 och sen utbildning om njursvikt till 16.30. Överläkaren jag har varit på avdelning med den här veckan är cool. Kvinnlig läkare som är 42 år och som man faktiskt kan prata även annat än jobb med. Imorgon är hon borta så då ska jag ronda med självaste klinikchefen. Det ska bli intressant, tur för honom att jag har varit på avdelningen i 3 dagar och känner patienterna.
 
Efter jobbet hade jag övningskörning. Tyvärr så har trafikskolan haft väldigt ont om tider på sistone så jag har inte kunnat köra så mycket som jag vill. Man får liksom boka 2 månader i förväg. Det är inte helt enkelt att få ihop det med mina ojämna jobbtider heller men jag kämpar på.
Efter det så handlade jag mat och begav mig hem. Väl hemma startade jag inte ens datorn. Jag vet med mig att om jag sätter mig vid datorn så kan jag bli sittandes en hel kväll. Jag åt mat och sedan satte jag igång att plocka lite här hemma. Först gick jag igenom mitt smyckeskrin. Jag har köpt ett nytt och förde över alla smycken till det nya skrinet och passade på att rensa också. Det märks att man både har blivit äldre och något rikare, förr älskade jag att köpa smycken på rea, typ på Glitter. Nu köper jag bara något smycke då och då, men på sistone har det bara varit från Snö. Gillar deras design. Man ser liksom inte lika bra ut i billigt krimskrams när man är 30+ som man gjorde när man var 20.
 
Efter det plockade jag lite allmänt i köket, diskade, ordnade i hyllan och skafferiet, kastade lite grejer osv.
Sen har det blivit en ansiktsmask jag köpte på Åhlens. En sån som kostar 20 kr!  Den här hette Fudge och var värmande, det var lite spännande för det blev faktiskt varmt i ansiktet och den luktade kola. Mums!
Nu är jag som väntat helt jäkla slut och ångrar ändå lite att jag inte kollade på en serie åtmistone för att slappna av. Känns som jag har varit igång hela dagen.
 
Mamsen kommer på besök imorgonkväll. Det ska bli kul att träffas och bara sitta och snacka.
Nu lägger jag mig så herr klinikchef slipper ronda själv imorgon!
Natti!
 
Gamla slitna smyckeskrinet
 
 Den nya versionen, guldigt skrin från Albrekts Guld
 
Kul med smycken
 
Moi iförd fudgemask, att ha ansiktsmask på måste vara en sådan sak folk tror att tjejer gör när de är ensamma hemma! Japp, det händer säkert 2 gånger per år! Men skönt var det!
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: