callmenasha.blogg.se

Läkare inom primärvården, sambo, bor i Stockholm och är familjehem till en underbar flicka.

Höstmörker i November

Kategori: Allmänt

Hej hej!
Nu har jag varit dålig på att uppdatera igen. Sorry! Det är en kombination av tidsbrist och allmän trötthet.
Först nu när november går mot sitt slut har jag börjat märka av att det är riktigt mörkt. Mörkt redan kl 4 vilket gör att man inte får något som helst dagsljus när man jobbar. Tråkigt! November är väl per definition sista höstmånaden även om vi i Sverige brukar ha vinter såhär års vädersmässigt. Iår har det varit varmt och ingen snö men mörkret är sig likt. För att liva upp mig själv gick jag igenom mina tips här på bloggen om hur man klarar av hösten, ni hittar det som en guide under mina kategorier i vänster kolumn på startsidan. Jag tycker fortfarande att det är riktigt bra tips. Några saker har jag varit dålig på att göra är att träna och röra på mig och umgås med vänner. Nu befinner sig alla mina vänner i andra städer just nu men man får väl göra det bästa av situationen. Jag har tex en kompis som har fått barn och jag har velat hälsa på dem hur länge som helst men inte hunnit, det får jag ta tag i.
Jag har varit förkyld och hemma från jobbet några dagar vilket har varit supersegt. Började jobba igår igen vilket är skönt. En god vän till mig var här i helgen och det blev ju inte som planerat då jag var krasslig men vi gjorde ändå det bästa av det, det blev restaurang och bio (nya Bond) på lördag och museum på söndag. Vi hade planerat spa för söndag men det var jag för förkyld för. Att umgås mer med kompisar är verkligen något jag saknar.
Jag ska försöka updatera mina tips om hur man klarar av höstmörkret så fort jag kommer på något nytt, tills dess kan ni ju kolla på mina gamla tips, det finns hela 14 st av dem.
Vi hörs kära läsare!
 
I lördags på Bröderna Olssons Elektriska, sist fick jag god mat, den här gången beställde jag en pastarätt med pumpa och den var bara för konstig, smaken av bakad äggula kommer jag sent glömma, ingen vinnare
 
De här fina killarna var middagssällskapet
 
 Och i helgen gjordes Lussekattpremiär, jag bara älskar lussekattter och planerar att baka några egna snart
 
 God mat på en indisk restaurang som heter Tandoori House på Vikengatan 8, inte många gäster men fräsch mat
 
 Min arbetsplats just nu, miljön på sjukhus är kanske inte det mest upplyftande
 
 Ett gigantiskt vykort jag skickade till mina gamla arbetskompisar på ett gruppboende jag jobbade på som student, jag ville uppdatera dem med vad jag har för mig, trivdes superbra på Fredriksdalsgatans gruppboende i Göteborg
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: