callmenasha.blogg.se

Läkare inom primärvården, sambo, bor i Stockholm och är familjehem till en underbar flicka.

Doktorsliv

Kategori: Allmänt

Hej!
Den här veckan har jag levt ett äkta doktorsliv. Jag har jobbat på akuten, konstiga tider som gjort att jag inte har hunnit göra något annat överhuvudtaget.
Det har varit en slitig vecka. Jag har upptäckt en kärlmissbildning i en ung patients hjärna, jag har lagt in patienter som inte kan redogöra alls för sig själva och jag har blivit lite utskälld av en kollega. En kollega som var på akuten i ungefär 15 min, jag frågade honom en enda sak och då fick jag massa skäll för att jag frågade för mycket. "Om du frågar så mycket så skulle sköterskorna kunna sköta ditt jobb." Japp! Karln var jättecharmig, not!
Jag har hunnit ha 2 rätt rejäla blodsockerfall då jag inte hunnit äta i tid el ätit för lite, det är mindre kul när man måste jobba och träffa allsköns patienter. Idag gjorde jag dessutom konststycket att försova mig när jag dessutom började först kl 10.00, mycket kul kan hända på en enda vecka.
 
Summan av kardemumman är att jag inte känner att jag kommer sakna medicinakuten när detta är över. Never more internmedicin för min del. Jag får hitta på nåt annat.
Planen var middag på stan ikväll men väl hemma kände jag mig helt jäkla trasig. Så trött. Så det blev att beställa hem mat istället. Så kan livet som läkare se ut, för trött för att ens orka gå ut för middag.
Jag är ledig den här helgen iaf och måndag och tisdag innan jag går på en nattvecka på akuten. Jag kanske hinner bli människa under den tiden.
Hur trötta är ni nu i november?
Vi hörs gott folk!
 
 
Lite såhär....

Kommentarer


Kommentera inlägget här: