callmenasha.blogg.se

Läkare inom primärvården, sambo, bor i Stockholm och är familjehem till en underbar flicka.

Viktväktarna

Kategori: Allmänt

Hej!
Ännu en vecka med viktnedgång, denna veckan 0,8 kilo och sammanlagt 1,3 kilo på 2 veckor. Jag är supernöjd. Däremot så hade jag en väldigt hungrig vecka förra veckan så det var lite jobbigt men det är lite jobbigt i början innan man vänjer sig, det vet jag av erfarenhet.
 
P.s Något som jag vill vara väldigt tydlig med är att jag inte vill att någon som har viktproblem åt andra håller (undervikt) ska läsa min blogg och bli inspirerad. Så om du har ett lågt BMI, vet med dig att du är underviktig, har anorexi etc tänk på att det jag skriver i min blogg handlar om mig, som faktiskt har ett BMI lite över 25 som därmed mår bra av att gå ner några kilo. Jag vill verkligen inte hetsa med det jag skriver här till osunda vanor utan det är just sundhet detta handlar om för mig!
 
Lunchen igår, så stor sallad så jag inte ens orkade äta upp allt. Det sköna är att jag inte behöver ändra mina matvanor så mycket, jag äter mycket sallad vare sig jag försöker gå ner i vikt el inte
 
 Mycket av Viktväktarnas tänk går ut på att väga och mäta, man måste veta hur mycket man får i sig, ögonmåttet ljuger faktiskt ofta. Det jag gillar med Viktväktarna är att man får äta precis allt, jag hatar dieter som förbjuder kolhydrater el frukt. Det är ju idiotiskt!
 
Middag igår, sojafärssås med vitabönor, rosmarin och en skvätt matlagningsgrädde. En lite annorlunda pastasås som jag gillar
Snacks får man skippa för det mesta, om man är supersugen på kvällen innan läggdags kan man ju äta något som minimajs, inga kalorier i pincip men fyller magen, Men nä det är faktiskt inte supergott!
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: