callmenasha.blogg.se

Läkare inom primärvården, sambo, bor i Stockholm och är familjehem till en underbar flicka.

Den där komplediga dagen

Kategori: Allmänt

Hej!
Igår var jag ledig. Gud vad skönt att få sova ut. Jag hade möte med banken så jag gav mig ut på stan. Det kändes väldigt vuxet att gå och prata pengar med en banktjänsteman. Det var en äldre dam som tog emot mig. Det var ett trevligt möte och idag fick jag ett mail där jag får ett lånelöfte. Jag får låna en miljon till lägenhet, exakt den summan jag ville ha och som räcker till en fin tvåa i Karlstad. De var tom villiga att låna mig 100% av lägenhetens summa, alltså behöver jag inte ha någon insats. Däremot blir det förstås ett dyrt lån med topplån osv så jag ska nog avvakta lite. Men det är kul att kolla på lägenheter och ha ett lägenhetsköp som mål.
Efter banken tog jag en fika på Mollys café som är ett gulligt litet fik i gammaldags stil. Och jag hann sola ännu en gång så nu har jag faktiskt fått lite färg.
Idag var det jobb som vanligt, jag hann vara på avdelning på förmiddagen och var och såg på en lapraskopisk (titthåls) operation av en gallblåsa på eftermiddagen.
Nu är det snart dags för att lägga sig. På fredag bär det av mot Göteborg så jag har roliga saker att se framemot.
Vi hörs!
 
Lite vårklädd, Trench från Mango från förra året, nya ljusa jeans från H&M och nya skor från Wera Åhlens
 
 Mollys café Karlstad
 
Macka med Chevre och honung, nam nam
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: