callmenasha.blogg.se

Läkare inom primärvården, sambo, bor i Stockholm och är familjehem till en underbar flicka.

Om mig

Kategori: Allmänt

Eftersom jag har bloggtorka så tänkte jag skriva en lista, det brukar ju vara poppis. Och jag skriver förstås en lista om mig själv!
 
 
 
Saker som förvånar mig:
-Att vissa unga människor kan vara så extremt tråkiga, tillrättalagda och verkar ha ett sug efter att leva vuxenliv alltför tidigt. Tro mig, ni kommer fylla 40 och ångra er att ni ville leka villa,vovve,volvo alltför tidigt.
 
-Att vissa människor som får barn försvinner till Babyland och verkar inte kunna tänka på något annat.
 
-Att vissa människor inte tycker att välgörenhet är viktigt.
 
 
 
 
 
 
Saker som gör mig glad:
-Resor, korta som långa, jag gör vad som helst för att fly vardagen.
 
-Pengar, en källa till både glädje och stress men pengar gör definitivt livet enklare, live svårt att förvalta dem bara.
 
-Sköna människor, människor som ger en energi, som är roliga och omtänksamma.
 
-Träning, något som jag  verkligen borde prioritera högre eftersom jag blir glad av det
 
-God mat, en evig källa till glädje.
 
-Att med sommaren kommer alla roliga frukter, billiga meloner osv.
 
 
 
 
 
Saker jag tycker illa om:
-Stress. Ett av mina nyårslöften var att stressa mindre och likförbannat är jag någon minut sen till jobbet nästan dagligen.
 
-Dålig sömn. Jag är alltför dålig på att gå och lägga mig i tid och har gått omkring trött stora delar av mitt liv.
 
-Krig. Det är alltför många krig som pågår i världen. Det gör en ledsen.
 
-Människor som bara tänker på sig själva. Tyvärr finns det en hel drös med sådana människor. Jobbiga att ha med att göra.
 
-Vardagstristess. Känslan av att det inte händer något nytt. Jag antar att man har ett eget ansvar att göra livet roligare på olika sätt men ibland smyger känslan sig på en.
 
 
 
 
 
Saker som gör mig förbannad
-Manliga kollegor som drar onödiga sexskämt, eller uttrycker sig klumpigt rent generellt. Det finns faktiskt en vits med att det ska vara 50-50 kvinnor och män på arbetsplatser, det blir bättre stämning då.
 
-Att vi kvinnor faktiskt tjänar mindre för samma jobb. Något som vi som precis börjat jobba bör tänka på aktivt och försöka motverka.
 
-Barn som far illa. Föräldrar som missbrukar el inte mår bra själva finns det tyvärr gott om. Så orättvist att vissas liv börjar med så dåliga förutsättningar.
 
 
 

Saker jag drömmer om
-Just nu den stundande resan till Nice. Ser mycket framemot detta. Sommar, sol, hav, gelato, musslor etc.
 
-Den perfekta lägenheten. Efter att ha bott trångt i väldigt många år så tycker jag att jag snart förtjänar en fin bostad.
 
-Den perfekta väskan. Japp, jag har definitivt en ytlig ådra. och jag behöver verkligen en ny väska.
 
-Att min insamling till Läkare utan gränser ska nå målet som är 5000 kr.
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: