callmenasha.blogg.se

Läkare inom primärvården, sambo, bor i Stockholm och är familjehem till en underbar flicka.

Drogad

Kategori: Allmänt

Hej på er!
Ja vad har hänt sen sist? Jag har fortsatt hosta och det har varit riktigt jobbigt. Så till sist skrev jag ut hostmedicinen Cocillana till mig själv. Funkar perfekt, ja förutom att man blir helt däckad eftersom det innehåller morfinpreparat. Synd med trötthetseffekten för då kan man inte ta det och gå och jobba. Vi får se om hostan kanske blir bättre tills imorgon.
Annars har jag faktiskt inte alls gjort mycket. Skulle gå på middag med AT-ledningen idag vilket inte blev av eftersom jag är sjuk. Jag var och jobbade en halvdag idag och hade mottagning men skippade sedan dagens utbildningar då jag inte kände mig bra.
För några dagar sen bokade jag alla biljetter för Nice-resan så nu blir det 2 veckor på Rivieran i sommar, gud vad jag längtar. Nästa vecka åker jag och 3 vänner till en stuga vi hyrt i Halmstad för att fira midsommar, det ska bli skoj.
Jag har en nyväckt intresse för att bo fint och inreda lite. Har egentligen aldrig haft det suget tidigare. Det hade verkligen varit fint med en lägenhet man trivs med och att få köpa fina saker till hemmet. Nu har jag egentligen både råd och tid till det. Jag var och kollade på en hyresrätt här i veckan, var en del av ett hus, en komplett tvåa som var väldigt fräsch, men låg i källarplan och var riktigt mörkt. Nä, ska jag flytta så vill jag ha en riktigt fin lägenhet. Vi får se när och hur det löser sig.
 
Och just det, jag har startat en insamling till förmån för Läkare utan gränser. Ska skänka en stor del av min egen skatteåterbäring och sedan har jag frågat vänner och familj också om de kan vara med och hjälpa till. Jag har till slutet av juni på mig att samla ihop 5000 kr, vi får se om det lyckas. Ger ni pengar till välgörenhet?
Ja vi hörs!
 
Min räddning, men ack så trött man blir
 
 Om jag skulle inreda en lägenhet så skulle det få finnas lite färg, inte alls förtjust i alla vita lägenheter som är på pricken lika varandra

Kommentarer


Kommentera inlägget här: