callmenasha.blogg.se

Läkare inom primärvården, sambo, bor i Stockholm och är familjehem till en underbar flicka.

Balla gärna ur, men gör det hemma!

Kategori: Allmänt

Hej!
Ett ämne jag har tänkt på idag är att vi alla behöver balla ur lite ibland. Man vill kunna vara lite galen, göra något konstigt, något som är otypiskt en och som kanske inte är helt socialt accepterat.
 
Vi lever väldigt ordnade liv. Vi har fina jobb, fina vänner, ibland en fin partner och kanske fina barn. Fina föräldrar, fina svärföräldrar, ordentliga kollegor, en perfekt trädgård osv. Känner ni igen er?
Många människors natur är att vi inte klarar av ett alltför inrutat liv alltför länge. Vi ballar ur när det blir för tråkigt och förutsägbar.
Helt plötsligt ställer vi till med världens bråk med svärpäronen, den ordentliga familjefadern köper sex ( ja chockerande, men det händer faktiskt, det säger statistiken), den duktiga 2 barnsmamman har en affär med sin kollega bakom ryggen på maken el så spelar den där ordentliga kompisen bort hela sin månadslön på nätspel. Jag tror faktiskt en hel del korkade beslut beror på ren och pur uttråkning.
 
Vi ballar alla ur någon gång och det kan vara kul, som att lätta på ett tryck, vi känner oss levande och lite busiga när vi har gått utanför våra inrutade vanor här i livet. Det är dock tråkigt när den här urballningen får konsekvenser. När 60 åringen lämnar sin fru för en 20 år yngre kvinna han har haft en kort romans med, ångrar sig 6 månader senare men inte blir tillbakatagen varken av fru el barn som är sårade. När vi sårar folk vi bryr oss om. När vi tar galna ekonomiska beslut för att vi är uttråkade. När vi köper saker vi absolut inte har råd med och försätter oss själva i ekonomisk trubbel. När den där affären med kollegan visar sig vara en dålig idé och man blir tvungen att byta jobb.
 
Jag hyllar urballningar för jag tror de är oundvikliga och därmed nödvändiga. Vi behöver go crazy sometimes. Vad jag tycker är att man helst ska balla ur på ett sätt som inte får alltför tråkiga konsekvenser. När du helt plötsligt ska ta ett avgörande beslut, tänk först, gör jag detta för att det är en bra ide el gör jag det för att jag har tråkigt? Om du gör det för att du är uttråkad och bara vill röra om i grytan så ska du tänka några gånger extra. Är det verkligen ett klokt beslut?
 
Balla ur men gör det inom en skyddad sfär! Istället för att ha en galen affär som kommer förstöra ditt äktenskap kan du kanske överraska din partner med något konstigt? En resa som inte är er stil? Åk till regnskogen och tälta om ni är vana lyxiga resor på 5-stjärniga hotell. En hel box med sexleksaker kommer göra din partner förvånad men förmodligen gör det ingen skada på förhållandet. Rollspel med din partner är alltid bättre än en pinsam kortvarig fling med totalt fel person.
 
Istället för att ställa till med världens gräl med svärföräldrar kan du alltid ge dig in en hätsk diskussion på någon social medie och bli hur otrevlig du vill mot dina meningsmotståndare (ja så länge du faktiskt hittar någon som är totalt dum i huvudet och förtjänar det vill säga).
Istället för en faktiskt affär med fel person kan du ha anonymt telefonsex med någon som aldrig kan spåra upp dig. Då behöver du inte ångra dig lika mycket när du väl inser hur dåligt ide det hela var (Detta alternativ är för singlar så klart, är du upptagen så är det inte ok med telsex med andra antar jag).
 
Hmm, blev ni kloka på vad jag menar?
 
Jag själv anses väl ändå som en någorlunda ordentlig medborgare. Jag är utbildad, har ett respektabelt jobb och duktiga vänner osv. Men jag har ballat ur några gånger på sistone.
Jag har stalkat ett ex jag var sur på genom att kontakta alla tjejer på hans facebook som kunde tänkas vara hans nya tjej. Jag skrev även till hans gamla fling. Jag ljög inte, utan berättade bara fakta om hur desperat den här killen var. Det var otroligt kul och det skadade ingen, ja förutom honom då kanske (den killen klarar sig, han är som en kackerlacka).
Jag har varit jäkla nära att hamna i krogslagsmål med en tjej, jag som aldrig är arg. Det var otroligt skönt att veta att jag faktiskt har den ådran, att jag kan bli arg om det behövs. Hade det blivit slagsmål så hade vi knappast slagit ut några tänder på varandra, vi hade nog dragit varandra i håret och blivit utslängda, ingen av oss hade blivit polisanmäld, därmed inga konsekvenser.
Jag har gett mig in en hemsk diskussion med en kille på fb som hade 4000 följare och är världens mansgris, han skrev nedsättande saker om tjejer rent generellt och jag lackade ur. Jag gick i personangrepp, och det var säkert knäppt, men ack så skönt.
Ja ni fattar grejen.
Så Balla ur nu i sommar men gör det i resonabla proportioner!
 
Låt din sekreterare/kollega vara, överraska din partner istället! Skilsmässor suger speciellt när du inser att du har begått ett misstag!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: