callmenasha.blogg.se

Läkare inom primärvården, sambo, bor i Stockholm och är familjehem till en underbar flicka.

Fredag!

Kategori: Allmänt

Tjabba tjena!
Hej på er! Hur är läget? Nu är det länge sen jag skrev, har rent allmänt blivit dålig på att blogga. Nu är det 1 vecka kvar till min semester och ni kan ju ana att dagarna bara släpar sig fram. Den här veckan har jag följt med en narkossköterska på operation, varit med och sövt patienter, lärt mig sätta nålar och hålla en mask (syrgasmask medan patienten är sövd). Ja det är sånt vi sysslar med. Och en dag fick jag åka med ambulansen, det var faktiskt skoj.
Ikväll är jag hemma, är lite smått uttråkad. Har inte direkt skaffat mig några nya vänner här i Karlstad även om jag nu har bott här i 6 månader. Orkar ärligt talat inte anstränga mig heller.
Om 9 dagar åker jag till Nice, wihiiiiiii!
På sistone har 3 olika vänner varit i Karlstad på genomresa el besök. Det har varit skoj att träffa dem.
Idag var jag en sväng på stan efter jobbet. Skönt sätt att avsluta veckan på. Jag köpte en stor orange väska att ha på stranden på semestern, ett smyckeskrin och så käkade jag glass På Carli. En tur på systemet hann jag med också, så nu har jag fått i mig 2 cider.
Ok mina babes, nu säger den här tjejen i exil hejdå!
See u later! :)
 
Johan som är gammal kompis från läkarutbildningen var på genomresa i Karlstad tillsammans med sin Ida, och vi tog en fika såklart!
 
Ingrid som också är en vän från pluggtiden var här med sin fästman och barn och såklart möttes vi upp för lite middag!
 
Och sist ut var Magdalena, en kompis från gymnasiet som är på besök i Karlstad, vi käkade thaimat och fikade hemma hos mig.
 
Förra veckan var jag i Skoghall och var på den persiska restaurangen Café Parken, värt en liten bussfärd. Kan rekommenderas om man behöver ha mat till en fest, eftersom de kör catering.
 
Jag på operation, fyller i en narkosjournal, operationsbord till vänster och slangarna till ventilatorn framför.
 
Och så har jag blivit med cykel. Och cykelhjälm såklart, för annat vore ju ansvarslöst
 
Var med på ambulansen i veckan, spännande
 
 Vattenmelon, idag
 
 Och så lite cider på det! Trevlig helg på er!
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: