callmenasha.blogg.se

Läkare inom primärvården, sambo, bor i Stockholm och är familjehem till en underbar flicka.

Tja!

Kategori: Allmänt

Hej!
Jag flyttade till Karlstad igår. Flytten gick bra, planeringen var ju noggrann så det var inte mycket som kunde gå fel.
Lägenheten är en etta och ligger vägg i vägg med sjukhuset. Det är faktiskt helt sjukt, så himla nära, det ligger liksom en liten stig mellan huset och första sjukhusbyggnaden. Kommer bli skönt att slippa lägga tid på att ta sig till jobbet. Lägenheten är dock gammal, har extremt litet kök och badrum och generellt lägre standard än vad jag är van vid.
Idag kom mamsen och hälsade på redan kl 9. Vi gick och handlade mat ihop. Sen åkte hon hem och jag gav mig ut på stan. Jag gick till bibban och skaffade mig ett bibliotektskort och lånade några böcker så jag ska ha något att göra. Sedan gick jag till SATS och flyttade mitt medlemskap till Karlstad. Efter det gick jag och kollade på en utställning av Lars Lerin som är värmlänning och bor på Hammarö. Det var väldigt trevligt, jag uppskattar verkligen konst. Hans färger tar ett tag att vänja sig vid och jag hade inte sett så många akvareller innan men det var jättefint. Biblioteket har en bokcirkel man kan gå med i och de visar filmer på ett ställe som heter Arena vid biblioteket så det är saker jag kanske ska testa på så småningom. Det var härligt soligt väder, skönt att vara ute.
Nu på kvällen har jag försökt packa upp lite till. Jag inser att jag tycker det är sjukt tråkigt att organisera, det är därför jag tycker det är så tråkigt att flytta. Alltså inte själva flytten utan det här med att behöva packa ner och packa upp, blä! Överlag tycker jag inte det ska ta så mycket tid att driva sitt hem, det ska gå snabbt så man har tid till annat. Så jag blir lite förvånad när många lägger mycket tid på sitt hem. Det blir ju fint men inget jag tycker är roligast i världen att göra. Jag blir rastlös.
Jag börjar jobba nästa vecka så hela den här veckan som kommer kan jag lalla omkring så mycket jag vill. Skönt att vara ledig.
Nu ska jag testa att packa upp lite mer, puuuuuuuke!
Vi hörs!
 
Mikael och Filip som hjälpte mig med flytten

Karlstad
 
 Utställning av Lars Lerin på Sandgrund
 
 
 
Tydligen har han varit i Iran
 
 
Älven som jag bor vid
 
Utsikten
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: